Alla inlägg under juni 2009

Av Matilda - 30 juni 2009 14:37

måste testa

Av Matilda - 30 juni 2009 10:10

En dag när vi gick hem från badet. Fredag?? det var kväll (efter 22) vi har ca 2,5 km att gå. Barnen fick åka vagn. När vi hade gått en bit så gick vi förbi en tjurhage. Där står mer än 15 tjurar o mumsar gräs. Men när de får höra barnvagnen så rusar de imot oss. Lite läskigt var det att ha 15 tjurar som kommer i full galopp mot en.  Cow tur att elstängsel finns. De stanna ca 2 m ifrån oss. Sen kom mamma o becka o skrämde iväg dom. De gillade nog inte mammas stavar. När vi börja gå igen så kom de åter igen springades imot oss. De trodde de skulle få mat. När de väl fatta att mina ungar inte var tjurmat så gick de iväg.  Bull 





Av Matilda - 29 juni 2009 22:05

skönt att vara på landet ett tag. Utan tv, dator, radio o telefon. eller det finns men användes ej. så skönt. Men nu är vi hemma o tillbaka till verkligeheten. Här väntar ett tvättberg som är större än vårat hus. känns det som. Så imorgon blir det tvättdag. vi har fiskat o badat. Mina ben är helt borta o trötta efter denna vecka. Men jag har slappat lite oxå. stickade en mössa och ett par vantar till babyn. Fick 6 fina bilder på lillen när vi var på ul. Allt såg bra ut men fick nytt beräknat datum 28 eller var det 29 nov??? nåja åter kommer om det sen när jag har bättre koll. = när ungen tittat ut :)

Av Matilda - 21 juni 2009 21:27

I torsdags åkte vi ut till landet. Vi hämtade farmor i Flen först. Skönt att komma ut lite. När vi kom fram så var det fullrulle i stora huset. många av mina "små" sysslingar var där (8-14år)+ en på 2 månader de lekte så bra med mina barn så de har jag knappt sett. Heidi blev överförtjust i stutarna (tjurar) de var så snälla. På fredagen kom mamma o becka o vicke ut. Vi grillade på kvällen det var jag och Tobbe som fick ansvaret. Resultatet blev bra :) hittade dock ingen bra grill så vi fick "göra" en av en gammal grill. bild finns på hans facebook :) Alla blev mätta och glada. När vi ätit klart kom regnet och vi gick in o spela. Mitt i spelet ställer sig en av mina sysslingar o pekar ut genom förnstret. - vad är det där för en gubbe?? (eller nått sånt)  Rippe vänder sig om och tappar hakan där ute står Peter, Jossa o deras två små goa ungar. Då har de utan vår vetskap rest hela vägen från göteborg. Kul och trångt vi blev 12 personer i lilla huset + alla ungar från stora huset som ville vara med o trängas. Efter lite bök fick vi plats med 10 sovplatser o farmor o Heidi fick sova i stora huset. midsommardagen firades i Årdala hembygdsgård med gudtjänst, fika, dans runt midsommarkransen (iallafall som publik) o lite lotter o glass. Tyvärr så såg vi ingen fiskdamm :( Elias vann på chokladhjulet.  När vi skulle hem så hade bilen fasnat i leran på gräsplätten där vi parkerat så Gunnar fick komma o dra upp oss. Han blev kvar där ett tag eftersom vi inte var ensamma om att sitta fast.

Annars har dagarna där ute bestått av stök o bök. "Promenad" ner till bryggan. vi gick genom kohagen nerför en slänt som var hal och lerig o kobajsig. men det gick bra iallafall. Ramla inte äns när jag hoppade från sten till sten för att ta mig fram. en riktig hinderbana kan man kalla det :) Ut på bryggan o titta på båten. Ska köpa flytvästar imorgon så vi kan åka ut o fiska. Lördags kvällen avslutades med en promenad till badet ca 2-3 km ? Jag badade o tvätta av mig lite. om jag blev ren eller inte det är en annan sak :) kallt som is var det i vattet o bryygan låg inte ute :( men men Tur så hade jag tänkt lite så vi hade barnvagn med så Elias slapp gå hela vägen hem. Idag åkte vi hem o vi kom inte långt innan Elias sov som en stock. Imorogn är det ul och handla sen tillbaka ut på landet.

Av Matilda - 18 juni 2009 07:01

Idag åker vi ut på landet. Ska bli skönt att komma iväg lite. Tar inte med datorn så det bllir en data fri helg för mig. Så skönt. Idag är jag uppe tidigt vill igentligen ligga o vila lite men en viss liten tjej har tagit min plats. Och ligga o vicka på sängkanten med knän och armbågar i ryggen är inte så avkopplande. Så jag sitter här istället. Ganska skönt med tanke på att alla andra sover till o med katterna är tysta. Har packat en massa saker som ska med ut på landet. Tänkte lämna lite leksaker o böcker o ritpapper så det finns när vi ska ut nästa gång. hoppas på sol i kväll eller imogon för då ska jag ta mig ett dopp i sjön o tvåla in mig. ej renare när man kommer upp men det känns bra. förutom att man förorenar lite. hihihi. Oj vad mat vi ska ta med. Det kanske inte får plats i kylen. ojoj men det får vi lösa på nått sett det brukar alltid gå.

Till nått helt annat. Oj vad det stökar i magen nu. Men jag känner det bara på kvällen innan jag somnar men h*n eller de verkar vara starka så snart kommer jag känna det hela tiden. :) så mysigt. 

Av Matilda - 17 juni 2009 15:45

Idag vakna jag o mådde riktigt illa och var helt slut. Kul o vakna o vara trött. Orkade inte åka in till tuna o gå på kalas. eller jag orkade inte åka hem med tåg med två barn när jag mår illa. Men Rippe ändra planerna o vi åkte in på kalas. Sen åkte vi hem så han kunde ta tåget in till tuna igen. Nu samlar jag kraft inför packning och en massa disk. Laga mat ska väll oxå göras.  


Jo jag funderar över en sak?? Har märkt ett ganska märkligt betende när vi bjuder på kaffe Coffee om vi ställer fram koppar med fat så används inte fatet? Crazy  Varför? För att hemma hoss slarviga stökiga Matilda spelar det ingen roll om det blir märken efter varma kaffe koppar på träbordet? Kanske ska slänga alla koppar o bara ha muggar Coffee 2 istället. Men efter som vi bara har udda muggar eller ev två likadana så tycker jag de är tråkiga o ta fram o därför tar fram koppar  Coffee istället där vi åtminstone bara har två olika. Tänkte på det eftersom på kalaset idag så var det inga problem att ha fat under muggen Coffee faast det kanske är för jag inte ställer fram kopparna på faten utan tycker att alla kan ta det själv när man ändå tar allt annat själv. Humm vilka funderingar kanske är det gravid hormoner som spökar.


Rippe är nu inne o tar en  Beer 3  eller  Beer 3  Beer 3 o kanske lite  Vodka hehe vet inte vad han packa med sig. ikväll blir det Hot Dog som vanligt. eller så blir det fisk o potatis eftersom rippe inte är hemma.





sur

Av Matilda - 15 juni 2009 18:10

Idag är jag sur,arg o tråkig. Vet inte varför måste ha vaknat på fel sida. Längtar ut på landet nu. bara två dagar kvar. Skönt. Imorogn ska vi handla inför helgen och grilla med förskolan. elias ska till bvc oxå. På onsdag är det tuna som gäller. Blir tåg denna gång.

Av Matilda - 14 juni 2009 18:36

 Rainy det har regnat hela dagen. Så tris men kalaset blev av och hör o häpna ALLA som var bjudna kom. Har aldrig varit med om det förut. Elias var jätte nöjd. Alla lekte jättebra. en kille längta hem o ville att jag skulle ringa mamma men det rädda vi up med skattjakt o gömma nyckel:) Alla fika o var glada tårtan blev orörd ingen var sugen. jo de två mjölk allergikerna åt. skönt det men tyvärr gilla de inte banan som jag hade haft på med de kunde ta bort bananerna sa jag. :) Det blev en massa jordgubbar o hallon över när jag har gjort klart alla tårtor denna helg så då passa jag på att koka sylt. men den blev ganska lös. får se hur den är när den stått i burkarna ett tag.  





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards