Direktlänk till inlägg 9 september 2009

vilka nötter

Av Matilda - 9 september 2009 11:07

Blir så trött. Nu ska kungsörs kommun spara pengar. igen. Och vad är då bäst att dra in på Jo solklart barnen. På långsikt kommer de förlora massor på detta men de ser ju inte så långt fram utan knappt till nässpetsen. knasbollarna. De ska i Januari stänga två förskolor/avdelningar En ren småbarns förskola och förmodligen småbarnsavdelningen på västergårdarna (där jag har mina barn). I höst ska de stänga en avd till på västergårdarna + en annan avdelning/förskola. Så på ett år ska de ta bort 4 avd/förskolor. Då är det väldigt många barn som måste byta förskola och de få förskolor som finns kvar kommer vara så över fullla att de förmodligen kommer spricka. Det lär ju bli färre personal per barn oxå eftersom de ska sparka 11 personal. Men det konstigaste och mest skrattretande. Det jag irreterar mig mest på är att de har (ska) bestämma att de ska öppna en avdelning/förskola för 15timmarsbarn. Och vilka barn går 15 timmar under hela sin förskole period? inte många. Så då om jag uppfattar det rätt ska man byta avdelning/förskola så fort man blir 15tims barn eller går upp på heltid. Så ungarna ska hatta runt mellan olika barngrupperoch personal. en avdelning kommer alldrig se likadan ut mer än 1 mån innan det kommer in eller försvinner barn. Barnen måste byta kompisar och personal titt som tätt och ALL trygghet försvinner. Elias ska till våren gå ner på 15 tim eftersom jag ska vara mammaledig. Kommer hans avd finnas kvar? Kommer han byta till den där 15tims avd? Vad händer när jag inte ska vara mammaledig längre. jag tänkte vara hemma ett år. Då har han ett halvår kvar innan han fyller 6 å börjar i förskoleklass. ska han då byta avd igen? visst kan jag ha honom hemma men han är ingen hemma unge :-) Elias älskar sin förskola, sina kompisar, personalen och maten. hahaha Han skulle tycka det är astrist att vara hemma men mamma o beibis helatiden.  Vad kommer hända med alla barn som är födda runt 05 när de växer upp och blir tonåringar. Deras grund som byggs i förskolan kommer vara helt ranglig. Vad händer med de barn i förskolan som behöver extra stöd och trygghet. De som inte klarar av stor förändingar hela tiden utan behöver tid på sig att känna sig trygg och säker i en grupp. Vad händer med föräldrarna. vi behöver oxh vara trygga med personalen och barngruppen där vi lämnar våra guldklimpar. Hur ska tiderna läggas på 15tims avd? får vi vara med o påverka? kommer barnen få mat där? nej förmodligen inte Det kostar ju penga. Vad hände med läroplanen och att man ska se till BARNENS bästa? Om ett eller två år kommer det vara hur mycket ungar som helst o då måste de öppna nya förskolor. Varför kan det inte få vara lugnt ett tag. Det gör inget att det råkar finnas två lediga fack i korridoren på en förskola.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

VFU

Av Matilda - 22 oktober 2009 06:43

Har haft vfu i tre dagar o det är så kul. Jag vill inte därifrån jag vill JOBBA nu, inte plugga :( Barnen är så gulliga en kille tycker det är jättekonstigt att jag har en bebis i magen o frågar en del. Ska prata med hans mamma idag om vad jag får ...

Av Matilda - 14 oktober 2009 17:29

BLÄ vad trött jag är på mig själv. Jag är stor, klumpig och ivägen. När jag skulle plocka av bordet idag så på nått sett har jag sönder vår fina kökslampa. FAN!!!!! Men förmodligen går det att köpa en ny (loppis ny) glaskupa till men det är ju inte s...

VFU

Av Matilda - 4 oktober 2009 20:11

börjar längta till vfun som är om två veckor. Bara två sega skolveckor kvar som avslutas med en maffig salstenta. *ryser*  Har börjat förbereda vfu-loggboken som jag har rotat fram. Har skrivit ner lite saker som jag ska försöka titta llite extra p...

Av Matilda - 29 september 2009 21:49

Jag tycker Elias är en super duktig 4åring. Jag fattar inte hur han orkar. Jag väcker honom kl 5:45 eller 6:45 beroende på om jag ska med tåg eller ej. Sen är det Dora på tv o på klädning. Visst det blir en del tjafs på morgonen men det är lite mer f...

Av Matilda - 21 september 2009 21:33

natten till idag hade jag så ont att jag vaknade minst en gång i timmen och denna natt känns som om den blir lika dan. Mistänker förvärkar eftersom det gör ont i livmodern. Känner inte riktigt igen denna smärta men minnet är ju inte det bästa. Jag ko...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards