Alla inlägg under augusti 2009

Av Matilda - 26 augusti 2009 11:40

Är det bara jag som anser att det är skillnad på att gå upp 7:30 utan att vara gravid, ha barn eller sjuk och vara hemma hela dagen utan nått planerat. än och att gå upp kl 6:30 väcka två barn, ge de frukost, få på dem kläder och så har man ju sig själv oxå, gå iväg med båda barnen o lämna vid 8 och 8:30 vid två olika ställen med nån km avstånd imellan och då samtidigt vara gravid i v 27.

Jag anser att det är STOR skilland. Bara för att jag var pigg 7:30 innan jag fick barn eller blev gravid så borde jag väll för f*n få vara trött NU när jag måste gå upp 6:30. nästa vecka ska jag gå upp 5:45.

Jag anser oxå att det är jobbigare att gå upp 6:30 o väcka två barn ge dem frukost o iväg med dem än att gå upp SJÄLV kl 4:45 o bara ta hand om sig själv o duscha klä på sig o åka iväg till jobbet. Är det bara jag som ser skillnad på detta? Är jag konstig? Är jag bara gravid känslig?

Av Matilda - 25 augusti 2009 08:21

Varför inte spränga alla klockor o strunta i tiden och följa kroppens egna rytm? Varför ska man behöva ställa klockan för att gå upp tidigt på morgonen och äta frukost innan man blir hungrig och sen iväg till skola och jobb. Varför inte gå upp när man är pigg äta när man är hungrig och sova när man är trött? Det har "alltid" sett ut så säger en del. välkommen till verkligheten m.m får man höra. Men VARFÖR sker det ingen förändring? Varför ska mina barn och dagens barn behöva bli väckta o gå trötta till skolan? OK detta gäller inte alla en del är morgonpigga och går upp tidigt de är då oxå trötta tidigare på kvällen. Mina barn är inte sovtrötta kl 19 på kvällen även om jag väcker dom kl 6 på morgonen. Vid 21 börjar de bli trötta så att de "måste" sova men de måste iallafall gå o lägga sig vid 20 o då tar det ett tag o somna. Skulle de få följa sin egen rytm skulle de gå upp vid 8 ev 9 och gå o lägga sig vid 22 (23) tiden. Varför inte då få gå i skolan mellan 10 och 14 när de är som piggast??? Varför ska de gå trötta till skolan? Varför ska vi bygga hela vårt samhälle på en "liten" pryl vi valt kalla klockan. Varför kan inte vi följa vår rytm som djuren gör. Djuren har inga klockor de har det inbyggt. De fungerar i stora samhällen utan att det blir kaos. Varför kan inte vi anpassa vårt samhälle efter vår egen rytm. Bo med de som har liknade rytm. Många frågor som ingen kan svara på. men detta visar att människan är en av världens dummaste varelser.

Av Matilda - 19 augusti 2009 18:39

Har inte blobbat på ett tag. orkar inte, vet inte vad jag ska skriva och sist jag skrev så raderades allt o då strunta jag i att skriva om det. BLÄ så känns allt just nu. Imorgon börjar Heidi skolan och Elias börjar förskolan igen. Snart börjar även jag skolan o det ska bli skönt. Då måste jag göra nått och jag får lite pengar. Men jag vill veta nu hur schemat ser ut så jag kan lämna ett schema till skola o förskola. Magen växer så det knakar och oj vad det sparkar. Urinblåsan är roligast att sparka på helst ska man trycka rumpan mot tarmarna samtidigt. suck en riktigt liten busunge kommer det att bli. Men det ska bli kul. Jag ska köpa mig en bra bärsjal oxå tror det blir lättare i skolan då.

Av Matilda - 11 augusti 2009 17:54

det blev inte många timmars sömn inatt. jag övar inför bebis tiden :)  Nä jag la mig skapligt men kunde inte somna det var varmt och jag mådde illa så vid 1.30 gav jag upp o gick upp o spela lite kort starta datorn o kolla sen på macgyver strax efter 2 vakna Heidi så hon o jag dela på en bäddmadrass i v-rummet. Oj vad ont jag hade i höfterna, ryggen o benen när jag vakna.Dagen har varit upp o ner. Heidi o Elias hitta en påse med vinterkläder som de tömde ut o ville ha. o alla regnkläder i hallen slängde de ut oxå. Snart dags att åka in till stan med Heidi o köpa lite nya skolsaker. Om en vecka så ska vi träffa läraren o sen på torsdag nästa vecka så börjar hon skolan. Jag ska vara med eftersom hon vill det. Men hon kanske ångrar sig. Elias ska vara på förskolan o jag ska ringa o ändra tid för jag trodde Heidi skulle börja 8 som "vanligt" men de börjar 9.30 (tror jag) så då behöver ju inte Elias börja 7.30

Är lite orolig inför min höst här och hur jag ska orka o vad som kommer att krävas av en. såg att det  inte var någon skola v 37 o 38 men det kanske är grupparbeten. Nåja jag får väll prata med lärarna när vi börjar o se hur jag ska göra. De vet ju hur terminen ser ut. Men det brukar alltid vara några som är gravida under en termin o jag hoppas att vi blir flera i klassen. Då är man inte ensam om att krångla iallafall.


Av Matilda - 9 augusti 2009 19:28

I fredags så åkte vi in till tuna o grilla. Det blev en ganska sen kväll med god mat, trevligt sällskap ioch kvällsbad. Barnen var jätteduktiga hela tiden o lekta så bra medans vi prata o spela kort. Även lördagen blev en tuna dag då men årbyfestival och grillning. Barnen lekte bra o det blev inte så sent var väll hemma vid 20.30 eller nått sånt. Idag åkte vi till köping o bada. Vattnet var jätteskönt och barnen badade som galningar. fick nästan tvinga med dem hem. till kvällsmat blev det pizza o kebabtallrik. bara för att vara bekväma :) Nu ligger de i dubbelsängen o tittar på pippi. Imorgon är det bm som gäller så det blir en liten promenad dit med barnen och vi hoppas att vi får lyssna på lilla bebben. I veckan så SKA jag städa o ta tag i saker o ting här hemma men jag har ingen ork o kommer knappt ner till golvet. men men det är väll bara o skita i det o vila sen.   

Av Matilda - 5 augusti 2009 19:01

Detta är nog den värsta sommaren jag varit med om. Är det sol så är det för varmt o jag orkar inte göra nått. Annars så regnar det o då är det inte så kul o vara ute. Blä sommar kan den inte bara ta slut. I helgen ska vi in till e-tuna o årby-festivalen o grilla lite i röksta om det är fint väder. Låter jätte trevligt men ska jag stanna hemma o bara vila? det är ju så trist eftersom det händer ju inte så ofta att vi hittar på nått hela familjen o då vill man ju passa på. men samtidigt vill man ju passa på o vara själv. suck. det visar sig väll hur jag gör. Just nu vill jag bara åka iväg, ta in på hotell o sova, lösa korsord o sticka.

Av Matilda - 4 augusti 2009 20:49

Fy vad jag hatar att vara gravid. Det är så jobbigt. nu väntar jag bara på att det ska bli nov. Jag vill bara vila o sova men hur lätt är det med två busfrön i samma hus. Jag behöver vila och bara tänka på mig. Men hur ska jag kunna göra det. Ska jag rymma o låta Rippe ta ledigt för att ta hand om ungarn? Nja då får han ju ingen lön o då kan vi ju sälja huset o flytta till en liten jävla lägenhet o det vill jag inte. Om 16 dagar börjar Heidi i förskoleklass o Elias i förskola. första dagen ska jag vara med Heidi men veckan efter så får jag iallafall vila tre dagar i veckan mellan kl 9.30 o 12 eller nått sånt. men det blir ju inte mycket eftersom jag måste ju gå o lämna o hämta på oliak ställen o så. Men lite blir det iallafall. 31/8 börjar jag skolan. Oj vad böcker vi ska ha o massor av böcker som vi bara ska ha 20 sidor ifrån. suck. får väll sen hur jag gör o vad jag köper.

Av Matilda - 3 augusti 2009 16:57

 No Rippe vill åka på hårdrockskryssning 20/11.  glöm det säger jag. Är så sur.Grrr Han får inte åka och gör han det då jävlar. Pulling My Hair Out


Jag och barnen har varit på landet ett par dagar och fiskat Fishing , spelat kort, klappat stutar, plockat blåbär o svamp och kastat in ved. Elias badade med och utan kläder.





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards