Alla inlägg under juli 2009

Av Matilda - 28 juli 2009 10:27

Hur ska jag kunna packa lite om jag och två barn ska vara borta nästan en vecka. Det som ska med är sängkläder, extra kläder, handdukar, regnkläder, flytvästar, stickning, lite mat, gummistövlar, extra skor? metspön. DET TAR PLATS. jag blir galen. men men just nu orkar jag inte packa vi åker om ca två tim., Har för ont i ryggen för det. Mend et börjar släppa eftersom jag tog en alvedon. tror det var den andra eller tredje alvedon jag har tagit i mitt  liv. eller så långt tillbaka jag kan minnas.  får se om det känns bättrre snart.

Av Matilda - 26 juli 2009 14:22

idag har jag anmält en blogg som jag tyckte låg på gränsen till barnporr. Helt sjuk var den iallafall. Man skulle tra att det var några småtjejer (6-8år) som skrev o att de drack öl o vodka o bilderna de hade lagt ut var små tjejer som försöker se "sexiga" ut med pussmun o händerna på "brösten" URK nåja bloggen är borta nu och jag hoppas den förblir borta. Fy vilka konstiga saker det finns på nätet.

Av Matilda - 25 juli 2009 19:12

jag har total missat att det är marknad i malmköping denna hel. F*n jag som vill åka dit. Förra året så hade de mina nya köksgardiner där. men jag hade tyvärr ej pengar till de då utan skulle köpa det i år. Men men får väll bli nästa år då. Fast jag skulle ändå inte ha råd att åka dit nu. jag är ju en fattig student som ej sommarjobbar. Nu är det bara jag och Elias hemma. Vi har ätit mat o spelat spel. Nu är det zlatan låten på högsta (nästan) volym o dans som gäller. för Elias alltså. Ikväll blir det film o mys.

Av Matilda - 24 juli 2009 19:17

saker jag vill köpa


  • Skötväska (vet vilken)
  • badbalja
  • skötbord
  • skötbädd
  • babykläder
  • grind till barnens rum
  • lammfäll
  • nya kläder till mig
  • skolväska o saker till Heidi
  • nya skolkläder till Heidi
  • gympakläder o skor + påse till Heidi
  • Jeans till Elias
  • digitalkamera
  • sängkläder
  • gardiner
  • stickor nr 2
  • nått varmt o bra garn som inte kliar o fäller o det ska gå o tvätta i maskin
  • virknål?
  • badrumsmatta

ont

Av Matilda - 24 juli 2009 19:09

Blä vad trött jag är på det här nu. Har så ont i magen o lilla busfröt där inne sparkar på tarmarna och boxar på urinblåsan. Är trött o seg o orkar inte göra nånting. Idag har jag varit till affären. tjohoo och så gick jag runt vårt hus för Heidi tyckte jag behövde lite luft :)

Gjorde trolldeg till barnen så elias har gjort pjäser till tre i rad och en liten skål. Heidi gjorde en skål med blåbär och en ljusstake. När det har torkat ska de måla sina konstverk. Jag måste bli bättre på att låta dem måla funderar om de ska måla lite imorgon. Det är ju inte jobbigt det är ju bara jag som är lat. Vad händer annars då? Inte så mycket förutom att Rippe har varit ledig sen i söndags. pga strul med bilar och för många förare :) Men nu jobbar han igen



Av Matilda - 23 juli 2009 13:34

Igår var vi o bada. skönt i vattnet o lite sol. Men bebisen gillar inte att jag badar när det inte är jättevarmt så magen blev lite kall o h*n var lite missnöjd. Kräsen redan i magen. vi tog med kycklingsallad så vi kunde stanna länge. BLev chokad över hur dålig koll andra har på sina barn när de är vid stranden. Jag o rippe sitter på filten en bit upp (kanske 3m) från strandkanten och tittar på Heidi och Elias när de leker o badar lite. Paret som har parkerat sig snett bakom oss har oxå två barn i åldrarna 3 och 1,5 år. Barnen är i själva inte så konstigt eftersom det är väldigt lunggrunt o nästan inga som badar. Efter en liten stund går deras lilla själv ut i vattnet han har vatten till badbyxorna ungefär. o han vandrar bort mot en liten "ö" som ligger nära strand kanten. Ingen reagtion från föräldrarna utan de snackar vidare. Till slut syns grabben inte längre han är bakom ön. jo hans hatt syns ibland om man tittar noga :) Jag tittar åt hans håll och på mina för att ha lite koll om det händer nått eftersom föräldrarna inte har koll alls. Efter ca 3 min kommer han tillbaka o föräldrarna har inte märkt att han har varit borta. Vad som helst kunde ha hänt under den tiden. Är man vid badstranden så måste man ha koll hela tiden är man två får man dela upp det. Det finns inte tid till att läsa tidningen eller sola helt avslappnat. Det går så fort när det väl händer nått.


på kvällen hade vi lite onsdags mys med godis, chips, film o tända ljus.



Av Matilda - 20 juli 2009 20:10

Mår fortfarande illa. Nångång måste det ju sluta. Men när??? Har ju mått illa i snart 20 veckor det är inte kul.

Av Matilda - 17 juli 2009 21:55

Så sugen på tårta. mmm mums var tvungen att köpa ägg, mandelmassa o grädde när jag var o handla så imorgon ska jag baka tårtbotten o göra tårta som ajg kan bjuda grannarna på när de o Rippe varit till tippen några vändor till tippen med alla vår skit. Skönt med grannar ibland. De ska hyra släp imorgon för att köra lite till tippen o då tar vi vårt samtidigt. o då kan jag ju bjuda på tårta iallafall .Jag kan ju inte direkt hjälpa till o slänga saker 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards